Διαρκής στόχος
Διαρκής στόχος του είναι να προσφέρει στον νεότερο δάσκαλο γόνιμες ευκαιρίες, ώστε να επεξεργαστεί ο ίδιος τις καθημερινές διδακτικές του εμπειρίες --όσο περιορισμένες και αν είναι στην αρχή.
Ο μεγαλύτερος σε ηλικία δάσκαλος προσπαθεί να διευρύνει ήρεμα τον γνωστικό ορίζοντα, τις δεξιότητες, και τις ψυχικές αντοχές των νεότερων συναδέλφων του:
• Απαντά στις ερωτήσεις τους: ακόμη σ’ εκείνες, η γνώση των οποίων θεωρείται για πολλούς δεδομένη.
• Ενθαρρύνει τις πρωτοβουλίες των νεότερων καθηγητών, παρ’ όλο που είναι συχνά σε θέση να προβλέψει την έκβασή τους.
• Συζητά τα λάθη τους, με σκοπό να εντοπίσουν από κοινού τις αιτίες που οδήγησαν σ’ αυτά.
• Αναγνωρίζει ότι δεν έχει απαντήσεις για όλα. Ανακαλύπτει όμως διαδρομές για την αναζήτησή τους.
• Παρεμβαίνει διακριτικά όταν πρόκειται να προφυλάξει τον νεότερο δάσκαλο από σφάλματα που είναι πιθανό να τον εκθέσουν.